Fitness

Het best fitnessen 

Hoe u het beste kunt fitnessen hangt af van het doel dat u wilt bereiken door te fitnessen. Ook is alleen fitnessen vaak niet voldoende, maar dient ook het voedingspatroon aangepast te worden. Wanneer u bijvoorbeeld gewoon conditie wilt krijgen dan is het belangrijk om gevarieerd te fitnessen, dus de ene keer cardio training en de andere keer gewichtstraining. Daarbij is het belangrijk om een multivitamine te slikken en/of een anti oxidant preparaat.

Wanneer uw fitnessdoel het verliezen van uw vet is dan is het belangrijk om langere tijd te trainen in het zuurstofsysteem. Om vetverlies te stimuleren, kunnen meerdere vormen van fitness worden beoefend. Zo kunt u bijvoorbeeld duratie cardio vasculaire training gaan doen, maar ook duratie gewichtstraining of extensieve interval training. Qua voeding is het belangrijk om voedingsstoffen/voedingssupplementen te gebruiken die de vetverbranding stimuleren, om relatief meer gezonde vetten te eten en om meer koolhydraten te eten in plaats van vetten.

Als het uw doel is om kracht te vergaren dan is het belangrijk om relatief korte series (van acht tot vijftien keer herhalen) met gewrichten uit te voeren. Voor beginners is intensieve interval training een goede optie en voor gevorderden is peak training een aanrader. Wanneer u spiergroei wilt realiseren zijn deze twee opties ook een aanrader. Wilt u de spierspanning van uw spieren verhogen om uw lichaam er strakker uit te laten zien, dan kunt u extensieve interval training, intensieve interval training en interval cardio vasculaire training gaan doen.

Wanneer u uw uithoudingsvermogen wilt vergroten dan heeft u ook enkele opties. Zo kunt u bijvoorbeeld interval cardiovasculaire training of extensieve interval training gaan doen. Maar ook duratie cardiovasculaire training en duratie gewichtstraining zijn goede opties om uw uithoudingsvermogen te vergroten. Daarnaast is het sowieso belangrijk om gezond en bewust te eten, maar dit varieert ook zoals gezegd per fitnessdoel.

Mocht u nu langdurig aan de slag gaan met uw lichaam, zorg er dan wel voor dat u een goed dekking heeft van uw verzekering, in het geval er iets mis mocht gaan en uw een blessure oploopt en mogelijk fysiotherapie nodig heeft. Door intensieve fitnesstraining zullen lichaamsprestaties worden verbeterd. Waarschijnlijk voelt u zich na het trainen fitter en zelfs tijdelijk gelukkiger. Let er wel op dat tijdens het enthousiasme u keer op keer de lat hoger gaat leggen. Dit kan een keerzijde hebben, ineens komt er een plotselinge (hardnekkige) blessure aan het licht. Hoe u het beste met deze blessure kunt omgaan kan de fysiotherapeut u wel vertellen. De kassa gaat rinkelen, iedere sessie kost al snel 30 a 40 euro, en diverse behandelingen zijn eerder regel dan uitzondering. Advies is dan ook altijd om u tegen deze onverwachte kosten te verzekeren met een goedkope zorgverzekering met fysiotherapie. Tijdens het huidige jaar kan er geen aanvullende zorgverzekering meer worden afgesloten, tijdens de overstapperiode van medio november tot en met 31 december kan er wel voor fysiotherapie worden gekozen voor het jaar 2018.