Ultieme training voor strakkere billen

Lekker in je vel zitten begint voor veel vrouwen met een strakker lichaam. Overgewicht is een grote frustratie die zich maar moeilijk laat oplossen. Wanneer je echter doelbewust op zoek gaat naar een manier om meer zelfvertrouwen te krijgen, kun je het afvallen daar indirect bij betrekken.

Zo willen veel vrouwen op dit moment strakkere billen. Strakkere billen zijn mooi, gezond en geven je veel zelfvertrouwen. Je krijgt strakke billen echter niet zomaar. Je moet er hard voor trainen en intensieve oefeningen voor uitvoeren. Maar wie het discipline op kan brengen om te trainen én uiteindelijk inderdaad strakke billen te krijgen, is indirect ook bezig met afvallen.
Twijfel jij nog hoe je moet beginnen met afvallen en hoe je af moet rekenen met overgewicht? Doe dan vandaag nog mee aan een ultieme training voor strakkere billen.

Drie oefeningen

Als jij je gezond, slank en fit wil gaan voelen, moet je in actie komen. Beweging is van cruciaal belang. Samen met voeding bepaalt het namelijk hoe jij je voelt. Ook kun je door beweging en voeding meer energie verkrijgen om nog meer te gaan trainen. Met andere woorden: wie eenmaal de smaak van het trainen te pakken heeft, zal meer motivatie hebben om door te gaan.
In dit artikel delen we 3 oefeningen met je die je kunnen helpen om een strakkere kont te krijgen én af te rekenen met overtollig vet. Voer de oefeningen uit zoals ze zijn omschreven en ervaar binnen korte tijd al het effect.

Donkey Kicks

We vallen direct met een van de zwaardere oefeningen in huis: Donkey Kicks. Deze oefening ziet er inderdaad zo uit, zoals je hem zou vertalen. Je maakt namelijk trappende bewegingen naar achteren, waarbij je bovenbenen en billen enorm zijn aangespannen. Dat zorgt voor veel spanning op de betreffende spieren en dus ook voor veel effect.
De uitvoering gaat als volgt:
Ga op handen en voeten op de grond zitten.
Strek eerst je rechterbeen tot deze horizontaal aan de vloer loopt. Hef hem daarna voorzichtig wat verder op en geef een trap naar achteren. Het is de bedoeling dat je nu je bilspieren voelt aanspannen.
Trap 10 keer achter elkaar en ga dan terug naar de grondpositie.
Wissel nu van been en trap 10 keer met je linkerbeen in de lucht.
Dit is 1 sessie. Je kunt er 5 tot 10 achter elkaar uitvoeren.

Traplopen

Een oefening die nog meer voor de hand ligt en makkelijk uit te voeren is (je moet alleen een trap hebben), is traplopen. Met traplopen span je namelijk vanuit jezelf al je bilspieren meer aan. Door dit nog bewuster te doen, kun je traplopen gebruiken als een ideale training voor strakkere billen.
De trap aflopen spant overigens weer andere bil- en beenspieren aan dan de trap oplopen. Wanneer je deze oefening voor jezelf moeilijker wil maken, kun je iets meenemen om te tillen. Zo wordt de oefening zwaarder.
Maar waarschijnlijk is het al een hele uitdaging om 10 keer de trap op- en af te lopen.

De schaarbeweging

Tot slot is er de schaarbeweging. Deze oefening spant je bilspieren één voor één heel strak aan, waardoor ze een flinke impuls krijgen. Hieronder lees je de uitvoering.
Ga zijlings op de grond liggen. Laat je hoofd rusten op een kussen of handdoek.
Lift het been dat bovenop ligt op, maar ga nooit verder dan 90 graden. Houd deze positie vast en ga gecontroleerd weer terug.
Herhaal deze oefening in totaal 10 keer en wissel dan van been.
Deze oefening is erg intensief, maar ook effectief. Je zal al na een paar keer voelen dat je bilspieren beginnen te branden. Een teken dat de oefening zinvol is.

Conclusie

Wil jij afrekenen met overtollig vet en trainen voor strakke billen? Dan heb je in dit artikel de beste richtlijnen gekregen om daarmee te beginnen: 3 oefeningen die je zeker gaan helpen.